Denna artikel är endast för administratörer.


Inledande ord

Detta gäller för rensning av särskilt känsliga personuppgifter efter att ett kurstillfälle avslutats, t.ex fält för specialkost.


Just nu behöver denna resning utföras manuellt på varje kurstillfälle, men vi kommer att lägga till stöd för att automatisera denna rensning.

Användning


Du finner Rensa känsliga personuppgifter inne på fliken Bokningar på ett tillfälle. 


Första gången du ska rensa något så måste du ställa in vilka frågor och egna fält som kan innehålla känslig information, och som ska rensas. Detta gör du under knappen Inställningar. (se bild nedan)



Här dyker då en lista upp med alla frågor och egna fält som ni har på person och bokningsnivå.

Markera här alla fält som innehåller känslig data och som ska rensas, och tryck därefter på Spara.

Inställningarna sparas för hela ert konto, så ni behöver enbart ställa in detta en gång.




När inställningarna är sparade så får du en sammanställning på hur många bokningar som kommer att rensas på det tillfälle du är inne på just nu.



Rensningen

För att rensa uppgifterna så trycker du på Rensa känsliga uppgifter och sedan på OK i bekräftelserutan som dyker upp.

Dessa uppgifter raderas då direkt, och går inte att återställa.